dinsdag 3 maart 2015

treinreisje Duitsland

Nu inmiddels alweer drie uur in de trein en een overstap verder krijg ik steeds meer zin in mijn lange week weg naar het huis van een vriendin van mij.
Bomvol van alle snoepjes, maaltijden, koekjes en andere snacks schrijf ik dit bericht aan een tafeltje dat wel een kilometer verder lijkt te staan.

Omringd door Duits (jaja, met een 7,2 voor mijn luisterexamen versta ik hier nog een deel van ook) zijn wij halverwege onze lange treinreis naar haar huis, maar het is allemaal best te doen; veel eten, muziek luisteren en mensen observeren is zo slecht nog niet..


Dit typend komen er allemaal mensen langs waarvan de helft echt stinkt naar ikweetnietwat en de andere helft je je stoel in ramt met hun tassen en koffers, maar we mogen niet klagen; het is hier warmer dan in de zomer in Nederland en de stoelen zitten minstens zo comforttabel als de nieuwe stoelen bij ons thuis.
En met een bekentenis van Laura (het witte deel van oreo-koekjes lijkt volgens haar op sneeuw.. )  en oplossingen voor mijn wenkbrauwenprobleem (ik kan ze niet snel ophoog en dan weer naar beneden doen) tuffen we langzaam verder, door naar Neurenberg.
En tijdens deze reis leren we onszelf ook een stuk beter kennen; mijn mond en hersenen werken overduidelijk niet samen en Laura is na nog geen tien minuten al verslaafd aan een spelletje wat ze pas na twee uur toe geeft.

En ja, ook wij vervelen ons de pleur, en ja, ook wij doen wat je altijd gaat doen dan; verhalen vertellen die echt nergens over gaan en het mooie aan deze verhalen is dat, als het wat later is en je aardig moe begint te worden, de verhalen nog meer waarde verliezen door de rare spreekfoutjes en woordstuikelingen. En dit alles is nou net wat hier het geval is; ik luister half, Laura slaapt half, andere mensen luisteren half en ik proef alles nog maar half (waarom is thee zo heet?!).


Maar al met al is het een leuke reis met een leuk vooruitzicht en zijn wij van plan om te genieten en vooral veel te gaan shoppen. (:


1 opmerking: