dinsdag 10 maart 2015

#Shoe story

Deze tag ken ik al een tijdje van youtube en vond het toch wel heel leuk om ook op mijn blog te zetten. Omdat het geen filmpje is heb ik besloten om een stukje over één paar schoenen te doen, dan is het niet te lang en kan ik er altijd nog eentje doen. ;)
Dus daarom: het verhaal achter mijn gouden schoenen (omdat hier zo vaak naar gevraagd wordt; hoe heb ik deze ooit kunnen kopen?!)





Met mijn vader ben ik, inmiddels alweer drie jaar geleden, naar Londen geweest.
We hadden een middagje shoppen geplant en zijn toen naar Regent Street gegaan. Hier aangekomen zag mijn vader al snel een leuke kledingwinkel en ik een leuke schoenenwinkel, we besloten te splitsen en hadden in de schoenenwinkel afgesproken.


Toen ik naar binnen liep zag ik meteen een leuk paar schoenen staat; ze gaven licht; letterlijk. Doordat de zon naar binnen scheen reflecteerde de schoen waardoor hij natuurlijk heel erg opviel. Meteen kwam een verkoopster naar mij toe en vroeg of ik ze wilde passen en wat mijn maat was en dat betekende voor mij stres; waar bleef mijn vader? Waarom sprak ze mij nou net nu aan? en wat was mijn maat eigenlijk?! Na wat struggels met het uitleggen van mijn maat en vijftig tinten rood op mijn wangen verder snapte ze me en liet ze de schoenen komen, van boven, via een soort schoenen-glijbaan: de doos kwam uit een gat in het plafond, gleed naar beneden langs de muur, over een soort glijbaan en eindigde tegen een muurtje.
Tijdens het passen van mijn schoenen kwam mijn vader binnen, eindelijk, gelukkig! Hij was, verbazingwekkend genoeg, best enthousiast over de schoenen en ik heb ze dan ook vrijwel meteen gekocht.





Dit is denk ik het eerste paar schoenen dat ik ooit heb gekocht en ze waren rond de £35.
Ze lopen niet heel comfortabel, maar ondanks dat (en ondanks dat mijn moeder ze echt verschrikkelijk vindt,) heb ik ze veel gedragen en draag ik ze nog steeds veel: meestal in de zomer of als ik uit ga. Ik ben nog steeds echt verliefd op deze schoenen, en dat is zeker te zien!



2 opmerkingen: