zondag 8 februari 2015

Toekomstdingen.

Na drukke weken op school en veel lopende projecten heb ik toch weer wat leuke dingen op de planning staan: over twee weekjes ga ik naar de familie van een vriendin in Duitsland en in maart (EINDELIJK) het concert van The Script!

Uitkijkend naar (en sparend voor) deze super leuke dingen ben ik ook weer gaan kijken naar opleidingen, want tja heel leuk als alle projecten eindelijk afgerond zijn en ik mijn diploma in de pocket heb, maar dan..?!



Ik heb me al wel eerder georiënteerd en wat open dagen bezocht, maar echt duidelijk was het voor mij nog niet. Natuurlijk zijn er wat dingen die in mijn hoofd zijn blijven hangen van de kinderfantasieën die ik had, maar een opleiding die mij leuk lijkt en die bij een beroep aansluit waarin ik mijzelf wel oud zie worden heb ik nog niet gevonden.

En na gister opnieuw een open dag bezocht te hebben (in het verkeerde gebouw, maar dat terzijde..) krijg ik steeds meer een idee van wat ik wil.. Of nouja... Ik weet in ieder geval zeker dat ik weet wat ik niet wil.

En nu weet ik dat mensen zeggen dat ik nog altijd een tussenjaar kan nemen en een jaar niet zo veel is op een mensenleven.. Dat je beter een jaartje kan wachten en dan goed kan kiezen, want geld is soms kostbaarder dan tijd en je altijd wel goed terecht komt. Mensen; IK WEET HET, IK SNAP HET, maar ik zou toch wel heel blij zijn als ik een toekomstbeeld heb!
Dus die ben ik aan het creëren. En eigenlijk vind ik dat best leuk. Een groot leeg canvas en het maakt niet uit welke kleur verf of wat voor soort materiaal je pakt, want het resultaat maakt niet uit. Je maakt iets en als het niet mooi is verander je het, totdat het is wat je wilt dat het werd.
Dus hier begin ik aan; ik kies mijn opleiding, eentje die ik nu leuk vind, zodat ik alvast wat kleur op mijn canvas heb en zodat ik alvast een deel van mijn plannen heb. Zodat ik nieuwe doelen kan stellen en nieuwe uitdagingen aan kan gaan en zodat ik van mijn, nu nog bijna lege canvas, een mooi, kleurijk doek kan maken.

Dus nu, met een kopje thee in mijn hand moordvrouw kijkend en scrollend door mijn tumblr feed glimlach ik naar mijn computer terwijl ik me opgeef voor een aantal meeloopdagen bij die gevreesde opleidingen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten