dinsdag 7 oktober 2014

Jarentachtigpop, r&b en indierock door elkaar

Met een lichte hoofdpijn en een grote hoeveelheid slaaptekort was ik (rond een uurtje of acht/half negen) toch maar m'n bed uitgerold, wetend dat een vriendin van me rond half tien alweer voor de deur zou staan.

En dit alles voor een concert van een band waarvan ik, voordat ik de kaartjes had, nog nooit een liedje had geluisterd.
Maarja, het klonk leuk en ik had ook wel weer zin in een concert. (Deze kaartjes had ik eerder dan die van the Maine)

Dus op 4 oktober ging ik met een zenuwachtige vriendin en een tas vol drinken rond een uurtje of half tien richting Tivoli Utrecht waar de deuren pas om 19.30 open gingen...



Aangesloten in de rij met een nummer op mijn hand kreeg ik al snel een koude kont en zin in koffie. En jawel, nog geen tien minuten later had ik een pumpkin spice latte en inmiddels (tijdelijk) geen koude kont meer. De hel van uren wachten kon beginnen!
Gelukkig zaten wij tussen super gezellige mensen en viel de hel best mee; uren gezellig kletsen en eten valt te compenseren met en koude kont en stijve benen.

Na een hele fotoshoot omdat je niets beters te doen hebt (en alleen een telefoon tot je beschikking hebt) en wat mislukte pogingen tot een gezamenlijk open-air concert werden we verplaatst naar een (nog) krappere plek, maar we zaten dichter bij het toilet, yay!

En toen kwam er beweging in de rij...
Mensen keken hoe laat het was, gingen klaar staan en begonnen te duwen... Terwijl de deuren nog niet eens open waren!
En dit is waar mijn kleine mental breakdown begon.. Geplet tussen vreemden en wat vriendinnen armer gingen de deuren open waar bij kwam dat we per twintig naar binnen mochten.
Mezelf uitlachend renden we de trappen op en kwamen we midden voor op de tweede rij uit, super goede plekken dus!
En jawel, hier mochten we ook weer wachten, want pas een uur later begon het voorprogramma.. -.-
Gelukkig was het voorprogramma (Pool) heel goed te doen waardoor we al lekker in de stemming kwamen.

Maar dit alles natuurlijk allemaal voor maar 1 ding: het optreden van The 1975!!
(voor een filmpje van onze avond en dit optreden zie: https://www.youtube.com/watch?v=66ZogKA3p9Q&list=UULGM-SaBD4XMLw3q-ptoNWQ )

Na dit concert zijn we naar buiten gesneld opzoek naar de tourbus die uiteindelijk allang vertrokken bleek te zijn.. En dit alles in de regen, fijn..

Maar alles heeft geleid tot een top dag/avond waar ik, samen met alle mensen die erbij waren, met veel plezier op terug kijk en zal blijven kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten